lördag 18 juli 2015

Ny i Surveyföreningens styrelse

Fredrik Jonsson, ny ledamot i Surveyföreningens styrelse jobbar på Statistiska centralbyrån, med huvudsaklig inriktning mot ekonomisk statistik. Min grundutbildning fick jag vid matematiska institutionen, Uppsala universitet. Det hela mynnade ut i doktorsavhandlingen Self-Normalized Sums and Directional Conclusions, Allan Gut som huvudhandledare, för vilken jag erhöll Statistikfrämjandets Cramérpris. Våren 2012 lämnade jag studentlivet i Uppsala till förmån för huvudstaden. Jobbmässigt först en kortare anställning som post doc på Karolinska Institutet, MEB närmare bestämt, innan jag hamnade där jag befinner mig nu. Sedan ett par månader tillbaka är jag nybliven far. Mellan jobb och familj snörar jag gärna på mig löpardojorna. I skrivande stund börjar det bli dags att trappa ned på träningen och toppa formen inför Stockholm Marathon!