Program
Tid: 26-27 oktober, lunch till lunch
Zoom: https://liu-se.zoom.us/j/69823240274 (ingen avgift, öppet för alla)
Plats: Linköpings universitet, Campus Valla i salen Nobel BL32 (Hus B ingång 23). Från ingång 23 går man bara rakt fram. Det kommer finnas skyltar. Observera att vi har bytt sal mot vad som tidigare kommunicerades. För att ta sig från Linköpings resecentrum till universitetet kan man åka buss med Östgötatrafiken enklast buss 12 eller 20.
Registrering: via mejl till Martin Singull (martin.singull@liu.se) senast 12/10
Pris: 900 SEK (där fika, middag och lunch efter mötet ingår), 800 SEK för (individuella) medlemmar i Cramérsällskapet (mer detaljer om hur man blir medlem).
Betalning senast den 12/10: till Cramérsällskapets plusgiro 52 58 69-4, ange ”Höstmöte, Namn”
Boende ska ordnas individuellt.
Bekräftade talare är:
Ann-Marie Flygare och Martin Singull (Örebro och Linköping)
Njål Foldnes (Universitetet i Stavanger): The flipped classroom in a large class of first-year business students: Performance and perceptions
Michael Höhle (SU): Teaching Statistical Analysis of Pandemics during a Pandemic
Maria Karlsson (Umeå): Omvänt klassrum (flipped classroom) och tips & tricks för att aktivera studenterna både i och utanför klassrummet
Johan Larsson (Lund): Erfarenheter från utvecklingen av en distanskurs i datavisualisering
Klas Modin (Chalmers & GU): Teaching and learning with Jupyter notebooks and Canvas
Dessutom har vi presentationer av alla lärosäten med tema ”Vad tar ni med er och vad gör ni annorlunda när begränsningar försvinner?”
Pris: 900 SEK (där fika, middag och lunch efter mötet ingår), 800 SEK för (individuella) medlemmar i Cramérsällskapet (mer detaljer om hur man blir medlem).
Betalning senast den 12/10: till Cramérsällskapets plusgiro 52 58 69-4, ange ”Höstmöte, Namn”
Boende ska ordnas individuellt.
Bekräftade talare är:
Ann-Marie Flygare och Martin Singull (Örebro och Linköping)
Njål Foldnes (Universitetet i Stavanger): The flipped classroom in a large class of first-year business students: Performance and perceptions
Michael Höhle (SU): Teaching Statistical Analysis of Pandemics during a Pandemic
Maria Karlsson (Umeå): Omvänt klassrum (flipped classroom) och tips & tricks för att aktivera studenterna både i och utanför klassrummet
Johan Larsson (Lund): Erfarenheter från utvecklingen av en distanskurs i datavisualisering
Klas Modin (Chalmers & GU): Teaching and learning with Jupyter notebooks and Canvas
Dessutom har vi presentationer av alla lärosäten med tema ”Vad tar ni med er och vad gör ni annorlunda när begränsningar försvinner?”